Monday 4 April 2011

BRAVO...FAIZAL HUSSEIN




Pada gue berader ni adalah calon pertama gue untuk bawa watak utama dlm naskah gue kecualilah dia tak free baru gue akan beralih ke hero lain!Komitment tinggi,asas lakonan kukuh & disiplin tahap tertinggi! Persembahannya dalam Abu Ya telah memukau ramai funder dari luar & gue rasa tahun 2011 akan menjadi miliknya kalau dia kekal selektif dalam kemunculannya di layar perak dan meminimakan kemunculannya di layar kaca!

Sebagai pelakon yang tidak perlu diperkenalkan lagi di pentas lakonan tanahair ini gue rasa sangat bertuah apabila dalam filem pertama arahan gue ini mencapai kehendak dan kepuasan Penerbit & Penasihat Penerbitan gue Ybhg Dato Sivamohan.

Keterujaan terhadap karekter Faizal di dalam ABU YA ketika ini sedang menjadi bualan di LPF! Ramai yang mengatakan mutu pengarahan gue dalam mendapatkan mood sebenar ABU YA sangat baik tetapi sebenarnya pada gue...mana-mana pengarah pun mampu melakukan sepertimana yang gue lakukan malahan mungkin lebih baik lagi jika diberikan FAIZAL HUSSEIN!

Gue cuma perlu duduk dengannya seminggu sebelum pengambaran, tiap-tiap hari di lokasi selama 10 minit untuk berbincang babak yang akan dilakonkan keesokkan harinya & akhirnya gue cuma perlu duduk di kerusi pengarah untuk merakan emosi,mood,intonasi dan pergerakan hero gue!

Seperingatan gue, majoreti take yang gue dapat dan gunakan untuk Faizal adalah  one take! Kalau ada 2@3 take pun ternyata take yang pertama adalah yang terbaik untuk filem ini dari Faizal! Itulah SUPERBnya FAIZAL HUSSEIN!

1 comment:

  1. Saya berasal dari Ipoh,Perak! Thriller filem tuan sangat menarik! Apakah ini kisah AYAH PIN? Atau AL - ARQAM ? Atau Peristiwa Bukit Jenalik?

    Yang mana satu tuan cuba ketengahkan di dalam idea gila tuan ini? Apakah lembaga FINAS benarkan filem-filem begini untuk tayangan di Malaysia?

    Saya akan menjadi orang pertama membeli tiket untuk menonton filem ini bersama rakan-rakan sekuliah saya! tahniah tUAN!

    ReplyDelete