Thursday 21 April 2011

ABU YA- MILLION EUPHORIA,FINAS,LPF & SINEMA

SALAM Ya SALAM...Saat ini semua pengkarya & penggiat filem tempatan mengeluh dengan Skim Wajib Tayang 1 Minggu 1 Filem Melayu...Jauh dari itu; cara pejadualan & penggiliran yang dibuat oleh FINAS melalui AHLI JAWATANKUASA WAJIB TAYANG juga banyak menimbulkan kekeliruan kepada khalayak!

Tiada sebarang garis panduan baru untuk para penerbit membuat permohonan menyertai Skim Wajib Tayang ini, Lantas ramai yang masih berasa selesa & berpendapat cara penjadualannya masih seperti sedia kala iaitu bergantung kepada sijil A dari LPF!

Benarkah begitu? Kita tunggu dan lihat sejauhmana dasar dan asas ini mempunyai kekebalan dan tidak terdapat ketirisan! Apa yang pasti,ketika ini ada sebuah filem yang memegang sijil A pada Disember 2010 gagal untuk kepanggung dan tarik tersebut diperolehi oleh filem yang memegang sijil A Februari 7 March 2011. Hal ini kerana penerbitnya secara langsung terlibat dengan FINAS! Kedua-duanya adalah Ahli Lembaga FINAS!

Hahahahahahahahahahahahahaaha....apakah nasib filem Gue juga akan ditentukan oleh komiti ini? Minta simpang...

1 comment:

  1. Salam boss...kenapa dvd @ pun astro xkeluar filem nie??tpi hyppTv boleh dapat hak penyiaran...so, mcam mana agaknye saya nak dpatkn dvd filem ni??

    ReplyDelete